LENNY KUHR

Deze maand verscheen Lenny Kuhr, mijn liedjes, mijn leven, een dvd, samengesteld uit diverse optredens, voor het grootste gedeelte bestaande uit het unplugged concert dat door de TROS ter gelegenheid van haar 40-jarig artiestenjubileum werd uitgezonden. Een en ander is verweven met een interview dat Ivo Niehe in 2009 met haar had. Officieel is sprake van een dvd met bonus cd, maar in feite kan beter gesproken worden van een Lenny Kuhr-pakket op cd en dvd. De cd bevat demo’s van niet eerder uitgebrachte liedjes, de registratie van een optreden uit 1972 in het voorprogramma van George Brassans en wordt afgesloten met een radio-interview uit 1965 met de toen 15-jarige Lenny. Persoonlijk vond ik vooral de cd, uitgebracht met de ondertitel “Bij Lenny aan de keukentafel…” zeer de moeite waard; een groot artieste, simpel en puur, vaak alleen door haarzelf begeleid op gitaar. Zoals het optreden op de dvd unplugged, op de cd stripped: ontdaan van elke opsmuk; Lenny Kuhr op haar intiemst en misschien wel op haar best. (EAG)

Jaar : 2010

Deze maand verscheen Lenny Kuhr, mijn liedjes, mijn leven, een dvd, samengesteld uit diverse optredens, voor het grootste gedeelte bestaande uit het unplugged concert dat door de TROS ter gelegenheid van haar 40-jarig artiestenjubileum werd uitgezonden. Een en ander is verweven met een interview dat Ivo Niehe in 2009 met haar had. Officieel is sprake van een dvd met bonus cd, maar in feite kan beter gesproken worden van een Lenny Kuhr-pakket op cd en dvd. De cd bevat demo’s van niet eerder uitgebrachte liedjes, de registratie van een optreden uit 1972 in het voorprogramma van George Brassans en wordt afgesloten met een radio-interview uit 1965 met de toen 15-jarige Lenny. Persoonlijk vond ik vooral de cd, uitgebracht met de ondertitel “Bij Lenny aan de keukentafel…” zeer de moeite waard; een groot artieste, simpel en puur, vaak alleen door haarzelf begeleid op gitaar. Zoals het optreden op de dvd unplugged, op de cd stripped: ontdaan van elke opsmuk; Lenny Kuhr op haar intiemst en misschien wel op haar best. (EAG)www.lennykuhr.com